ЖЕКу не буде. Що далі?..(ч.3)

Поділитись:
FacebookVKOdnoklassnikiGoogle+

Автор матеріалу Людмила Струк— координатор ВМО політичної партії «ВОЛЯ», член виконкому Васильківської міської ради.

Крок 5: проведення установчих зборів.

Наступним етапом у створенні ОСББ є проведення самих установчих зборів. Засідання зборів веде голова, який обирається більшістю голосів присутніх співвласників або їх представників. На установчих зборах необхідно організувати підрахунок голосів. Для цього з числа співвласників або їх представників можна вибрати лічильну комісію .

Зупинимося детальніше на тому, як відбувається голосування. Рішення на установчих зборах приймається шляхом поіменного голосування. Кожен співвласник (його представник) у ході голосування має кількість голосів, пропорційну частці загальної площі квартири чи нежитлового приміщення співвласника у загальної площі всіх квартир і нежитлових приміщень, розташованих у багатоквартирному будинку. Пояснимо це на прикладі:

У будинку 120 квартир та нежитлових приміщень, загальна площа яких становить 5000 кв.м. Громадянину П. належить квартира А, її площа — 100 кв.м.

Розрахуємо, яка частка площі квартири громадянина П. у загальній площі квартир та нежитлових приміщень:

100 кв.м. / 5000 кв.м. • 100% = 2%.

Отже, громадянин П. матиме 2% голосів на установчих зборах.

Рекомендуємо заздалегідь, до проведення зборів, здійснити відповідні розрахунки і зафіксувати їх, щоб не довелося витрачати час на зборах. А перед початком зборів стоїть на прикладах пояснити присутнім принцип підрахунку голосів.

Рішення вважається прийнятим, якщо за нього проголосувало більше половини загальної кількості всіх співвласників. Рішення оформлюється особистим підписом кожного, хто проголосував, із зазначенням результату голосування («за» чи «проти»).

Кворум для проведення установчих зборів повинен складати 51% власників.

 

Пакет документів для проведення установчих зборів:

— Проект статуту з проектом назви;

— Список співвласників;

— Кандидати в правління, ревізійну комісію, голову зборів;

— Проект кошторису;

— Проект протоколу установчих зборів;

— Порядок ведення зборів;

Крок 6: проведення письмового опитування (при необхідності);

Якщо виникла ситуація, коли рішення про створення ОСББ в ході голосування не набирало достатньої кількості голосів «за» чи «проти». То на цей випадок новою редакцією Закону № 2866 передбачено окремий механізм — письмове опитування співвласників, які не голосували на установчих зборах. Це опитування може бути проведене протягом 15 календарних днів з дати проведення установчих зборів. При цьому, якщо протягом зазначеного строку необхідну кількість голосів «за» не було отримано, рішення вважається неприйнятим .

Письмове опитування проводиться ініціативною групою. За бажанням в ньому також можуть взяти участь і інші співвласники. Письмове опитування виглядає так: співвласнику пропонують ознайомитися з текстом, в якому викладається пропозиція у вигляді резолюції, щодо якої учаснику опитування пропонується відповісти «за», «проти» або «утримався» . Питання про створення ОСББ та затвердження статуту повинно мати чітке і зрозуміле формулювання, різні тлумачення не допускаються.

Зрозуміло, що примушувати в процесі проведення письмового опитування співвласників проголосувати «за» чи «проти» прийняття відповідного рішення, а також винагороджувати їх за це в будь-якій формі забороняється. Всі результати опитування фіксуються в протоколі зборів. Голоси, подані в результаті проведення процедури письмового опитування, враховуються в ході ухвалення рішення і мають таку ж юридичну силу, як і голоси, подані безпосередньо на установчих зборах. Анкети письмового опитування співвласників нумеруються, прошнуровуються і додаються до відповідного протоколу зборів.

 

Крок 7: державна реєстрація ОСББ.

Моментом, з якого ОСББ вважається створеним, є не прийняття рішення установчими зборами про створення ОСББ, а державна реєстрація об'єднання. Тому державна реєстрація юридичної особи є останнім етапом у процедурі створення ОСББ. Процедура державної реєстрації ОСББ аналогічна державній реєстрації юридичних осіб.

Особливості реєстрації ОСББ , передбачені постановою КМУ « Про реалізацію Закону України «Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку»від 11.10.2002 р № 1521, якою затверджено Порядок державної реєстрації об'єднань співвласників багатоквартирного будинку, на сьогоднішній день втратили чинність. Цей висновок підтверджується позицією Міністерства юстиції України, викладеної в листі від 21.04.2015 р № 961 / 22-15 / 19.3.

Відповідно до Закону України «Про державну реєстрацію юридичних та фізичних осіб — підприємців», для проведення державної реєстрації ОСББ як юридичної особи уповноваженому установчими зборами особі необхідно подати державному реєстратору наступні документи:

• заповнену реєстраційну картку на проведення державної реєстрації юридичної особи;

• примірник оригіналу (ксерокопію, нотаріально засвідчену копію) рішення про створення ОСББ та затвердження його статуту. Даним документом є протокол установчих зборів;

• два примірники Статуту ОСББ.

Відзначимо, законодавством не передбачено надання державному реєстратору списку співвласників об'єднання. Крім того, підтверджувати правовстановлюючими документами наявність права власності на квартири та нежитлові приміщення співвласників під час державної реєстрації ОСББ не потрібно. Відповідальність за достовірність відомостей, зазначених у поданих документах, покладається на власників житлових (нежитлових) приміщень та заявника. Зазначені документи можуть подаватися державному реєстратору як особисто, так і шляхом їх передачі поштовим відправленням з описом вкладенного.

Державному реєстратору для проведення державної реєстрації забороняється вимагати будь-які додаткові документи.

Зверніть увагу! На сьогоднішній день усунена проблема передачі будинку з балансу на баланс при створенні ОСББ, яка довгий час заважала нормальному початку функціонування ОСББ та зумовлювала велику кількість судових суперечок. Тепер ОСББ немає необхідності приймати власний будинок на баланс і чекати від колишнього балансоутримувача, коли він погодиться підписати акт прийому-передачі .

Крім того, колишній балансоутримувач багатоквартирного будинку або особа, яка здійснювала управління багатоквартирним будинком до створення об'єднання, після державної реєстрації ОСББ протягом 3 місяців повинен передати ОСББ екземпляр технічної та іншої передбаченої законодавством документації на будинок, а також документ, на підставі якого багатоквартирний будинок прийнятий в експлуатацію, технічний паспорт і плани інженерних мереж. Якщо така документація відсутня, колишній балансоутримувач багатоквартирного будинку або особа, яка здійснювала управління багатоквартирним будинком до створення об'єднання, протягом півроку з дня державної реєстрації об'єднання відновлює її за свій рахунок.

Наскільки готові будуть колишні балансоутримувачі належним чином виконувати цю норму, покаже час. Проте передбачається, що у разі її порушення будуть всі правові підстави для їх зобов'язання до цього, у тому числі в судовому порядку.

Тільки самі мешканці будинку можуть ефективно розпорядитися спільною сумісною власністю, зробити своє житло комфортним і безпечним!

ЖЕКу не буде. Що далі?..(ч.3): 20 комментариев

  1. Антивирус 14.01.2016 at 17:11

    Админ! Нижайше прошу — ну не торопитесь печатать графоманские копирайты деятельницы, у которой и квартиры в том же ОСББ никогда не было и прелестей от такой формы она не знает.

    Начну с того,,,,,, а может и стоит закончить тем, что данная форма сообщества регистрируется как одно юрлицо. И ,грубо говоря, если одна квартира чего-то там не оплатит — то кирдык услугам всему дому.Или же за эту трутневую квартирку будет платить весь дом. А таких трутней или типа их в пенсионных домах — ого и еще го!

    ....................., — видимо сие не ведомо.Известно ведь — молодость грешит ошибками,старость несет за них ответ.

  2. admin 14.01.2016 at 23:46

    Антивірусу — на нашу думку, в будь-якому разі «неблагородно» анонімно, та ще й в такому тоні, критикувати молоду людину, тим більше представницю жіночої статі. Погодьтеся, некрасиво якось.

    Якщо по суті — публікація не тільки своєчасна, а досить професійна. В ній сконцентровані основні положення чинного законодавства щодо вирішення питань, які постануть перед кожним з нас літом ц.р.

    Крім того, це перший системний матеріал на цю тему. До цього часу в жодному місцевому ЗМІ подібного матеріалу не було.

    Запрошуємо вас, а також інших наших користувачів до предметного обговорення зазначеної в заголовку цієї публікації теми.

    І, накінець. Ваше конкретне зауваження щодо того, що «одна квартира чего-то там не оплатит» свідчить про те, що ви неуважно прочитали викладений текст. В Ч1, починаючи з (існує міф) є відповідь на нього...

  3. Антивирус 15.01.2016 at 11:15

    Это, админ, — на вашу думку.

    Профессионально- это значит со знанием,опытом,и ожидаемом реальном результате.А не подачи «агитки» с сайта Минрегионразвития и ЖКХ.

    Хотелось бы узнать мнение и других.

    И вспомните : благими намерениями вымощена дорога в ад,,,,,,,,,в местном варианте- хотели как лучше, а получилось как всегда, не подумайте что хорошо

  4. admin 15.01.2016 at 11:59

    Антивирусу — ваша пропозиція щодо «мнения и других» слушна.

  5. Mila 15.01.2016 at 13:35

    Перш ніж критикувати, запропонуйте з свого боку конструктивне вирішення цього питання.

    ЗУ передбачає, що ЖЕКи будуть ліквідовані 1.07.2016 р., якби ми з вами цього не хотіли, а їх місце займуть управляючі компанії, що будуть заключати договір на обслуговування все в тих же багатоповерхівках.

    Так що краще, бачити куди витрачаються твої кошти і раціонально їх використовувати, мати контроль за якістю надання послуг, чи сплачувати кошти обслуговуючій компанії, які надають послуги(можливо і сумнівної якості) та мають з цього прибуток, який, до речі ми з вами їм будемо сплачувати.

    До речі, стаття написана та розроблена особисто мною.

    Покажіть ваше «Профессионально» розроблене напрацювання з приводу цього питання, щоб ми могли вести хоч якісь дебати. А поки не має сенсу обговорювати цю тему з тим хто лише критикує і нічого не пропонує взамін.

    • Громадянин 15.01.2016 at 14:35

      Хочется узнать, имела ли автор статьи положительный опыт создания ОСББ?

      Если да, то можно узнать где именно и насколько «взрослым» был жилищный фонд?

      Вне всяких сомнений, людей необходимо информировать о предстоящих изменениях, грядущих за принятием нового Закона. Однако, возникает немало вопросов, касающихся непосредственно эксплуатации дома (которому 50, в лучшем случае, лет), оплаты за жилье (в ЖЕКовских домах на сегодня долги составляют от 10-12 до 40-45 тыс.грн, доверии к инициативной группе (один из самых важных вопросов) и т.д.

      Как пример могу привести т.н. кооперативные дома: количество и сложность проблем зашкаливает, платежеспособность низкая, председатели — в постоянном поиске средств.

      Вот, например, Фрунзе, 44-а, кооперативный дом на верхнем Массиве, где отсутствует проектная документация на электроснабжение, нет освещения в подвальном помещении и в подъездах уже более 10 (!!!) лет. Председатель, как бы на «общественных началах», особо себя не утруждает. Мол, зарплату я не получаю, чего мне напрягаться... Представьте, что, вдруг, завтра здесь родиться ОСББ...

      Что поменяется, Мила?

    • Прохожий 16.01.2016 at 19:22

      Mila: Так що краще, бачити куди витрачаються твої кошти і раціонально їх використовувати, мати контроль за якістю надання послуг, чи сплачувати кошти обслуговуючій компанії, які надають послуги(можливо і сумнівної якості)

      На сьогодні «хто» згідно законодавства буде контролювати якість надання послуг?

      Хто має право контролювати сумнівну якість?

      Хто має право втручатися в дяльність приватної обслуговуючої компанї?

      Що каже про це законодавство?

      З таким законодавством — контролювати вже нічого.

  6. vnp 15.01.2016 at 14:21

    Сразу задаю себе вопрос, а сколько желающих будет создать частные компании в городе, конкурентов ЖЕКу?

    Ответ не нахожу.

    Если между ЖЕКом, и частной компанией будет разница в услугах в 10 грн., то на кой нам с этим париться?

    Вода-монополист, свет-монополист, газ – монополист, очистка стоков — монополист.

    О какой сумме идет речь, которая принесет дому, манну небесную?

    Вот с этого, и нужно начинать барышне, вести диалог.

    • admin 15.01.2016 at 15:24

      vnp — конкурентів у комунального ЖЕКу не буде, тому що після 01.07.2016 комунального ЖЕКу не буде!..

      Питання дуже складне. Тому, на нашу думку, слід подякувати автору за публікацію, яка поклала початок дискусії на цю тему.

  7. Андрій Каденко 15.01.2016 at 14:40

    Про ОСББ багато було чого сказано, є багато судової практики оскарження прийнятих рішень щодо розміру квартплати і т.д.

    Антивірус правий на 100% що створення ОСББ, як юридичної особи є недоречним. Тим більше, що власники квартир як взагалі не розуміють що це таке і як з цим жити.

    Культура такої форми організації населення формується не за місяць і не за рік.

    Ці люди мають в першу чергу переформатувати своє совкове уявлення і зрозуміти, що не двірник чи директор з ЖЕКу (як приклад) мають слідкувати за чистотою їх підїздів та прибудинкової території і прибирати їх мяко кажучи срач. А також слідкувати за технічним станом будинку та мереж.

    На словах все класно до тих пір поки не почнеш робити.

    На сьогодні люди не готові до реформ в цьому аспекті. Люди мають навчатися організовувати свій добробут методом проб та помилок. зрозуміти що можна роботи, а що недоречно, ...

    Дуже гарною альтернативою ОСББ є органи самоорганізації населення. Ці органи можна створювати як зі статусом так і без статусу юрособи. Можна створювати як окремо в кожному підїзді так і в будинку вцілому.

    В такому форматі більше варіантів уникнення негативних наслідків для власників квартир та можливість відмовитися від окремих послуг і самим вчитися утримувати майно.

    Тим паче що практи застосування такої форми самоорганізації населення є досить значною в м. Києві.

    Тому потрібно розглядати різні варіанти.

  8. admin 15.01.2016 at 15:26

    Андрію Каденко — думка цікава. Підведіть під неї юридичну базу...

    • Андрій Каденко 15.01.2016 at 17:34

      Проекти рішень, типові положення, статути, протоколи, заяв, я передав новообраному міському голові ще в 2013 році.

      Я не альтруїст і повторно безкоштовно витрачати свій час, енергію та врегульовувати майбутній благоустрій співвласників багатоповерхівок, які не мають бажання обєднуватися та вирішувати свої проблеми — не збирають.

      В міській раді є юристи та спеціалісти які мають виробити стратегію подальшого розвитку роботи місцевого ЖКГ та оформити її належними рішеннями.

      • admin 16.01.2016 at 23:53

        Андрію Каденку — з 2013 року законодавча база змінилася. Тоді про ліквідацію комунальних ЖЕКів мова не йшла...

  9. Антивирус 15.01.2016 at 15:47

    для «Mila» ( кстати,ну никак не пойму — что ни активист/патриот — так англолатынокакой -то ник; может все же на родном будет проще? ну да ладно... так видимо чувствуется блыжче до европки):

    Как -то недавно упоминал о суслике, которого не видно — но он есть. Как бы этого мы не хотели,,,,,,,,,,,,,,,,

    В рассматриваемом случае ничего предлагать не смею, все уже давно предложено и рассмотрено.Просто вы, «Mila», однобоко и джинсово выполнили свою даже не работу — а задачу в подаче скомпилированного с помощью Гугла и компьютерной мышки материала. А если же вы утверждаете, что «стаття написана та розроблена особисто мною»,так почему же вы не включили в нее опыт васильковских уже существующих кооперативов и начинающих ОСББ? несколько успешных цифр и восторженных коментов жильцов этих домовладений(если они есть)? да и альтернативные формы управления с их «недостатками» осветить для убедительности не помешало бы,а? Дьявол кроется ведь именно в мелочах, не правда ли? Или он в Прадо?

    Ну и напоминаю, что предлагать и разрабатывать ничего не собираюсь — за меня это сделал сайт «Украина коммунальная», освещая вопрос об учреждении института «ДОМОУПРАВИТЕЛЯ». Кто желает подробностей,сравнений,преимуществ — читайте и осмысливайте.

    Удачи сограждане!Мне легче — свой выбор уже давно сделал,построив собственный дом.

    • Mila 15.01.2016 at 17:37

      Не критикують тільки того, хто нічого не робить!)

      Ваша позиція дуже класна: «Мне легче — свой выбор уже давно сделал,построив собственный дом.»

      Я також живу в приватному секторі, але це мені чомусь не заважає піднімати ці питання,які є актуальними на сьогодні.

      Хоча б один абзац моєї статті знайдіть в пошуковій системі, крім цього сайту, жодних збігів, до речі.

      То вам стаття не до вподоби, то мій «нік»... Визначтесь, до кого ви маєте претензії – особисто до мене, чи до мого матеріалу, бо ваш набір «остроумных слов» якийсь безглуздий та недоречний.)

  10. Mila 15.01.2016 at 15:59

    Все одно, рішення треба буде приймати, або нам, або за нас це зробить міська влада. Як буде краще – покаже час.

    Я розкрила тему зі своїм баченням ситуації, спираючить на нормативно правову базу та описала всі можливі варіанти: крім ОСББ, це керуюча компанія та керуючий (управитель). Все, є три варіанти, більше варіантів ЗУ не передбачає. І це не моя вигадка.

    Запропонуйте з трьох, одну єдину, ефективну модель управління, яка буде базуватися на нормативно правових актах та буде дієвою. Опрацюйте всі три варіанти та викладіть свій матеріал, буде дуже цікаво та корисно, адже 1 липня вже не за горами і треба підготуватись заздалегідь.

  11. Профсоюз ЖЕКу 17.01.2016 at 21:40

    Здається мені, що для керівництва ККП питання «ЖЕКу не буде...» вже вирішено вчора.

    Так, у минулу робочу суботу, працівниця відділу кадрів намагалась дати для ознайомлення персоналу ККП некий «шедевр від юриспруденції», який називався (можу помилитись) наказом про майбутнє скорочення. Без економічного обгрунтування, без погодження з профспілкою підприємства чи трудовим колективом, керівник ККП, підмахнувши такий наказ, відверто нехтує законом та дестабілізує обстановку в трудовому колективі. Що це? Самодурство чи намагання позбавитись неугодних?

    На жаль, пан Оглоданий не зробив правильних висновків з попереднього міського голови Василькова, який по вуха загрузнув у судових справах, намагаючись «очистить ряды» деяких васильківських чиновників. Закінчився цей пассаж відновленням на роботі та ганьбою... Чому? Тому, що треба готуватись... А то виходить наче, як у тому кіно: www.youtube.com/watch?v=j9XZFFTuLTo

    • Vasilkov 18.01.2016 at 20:27

      Але найкраща оцінка О........... — неприбране, травматичне місто. Але то й не дивно.

  12. admin 19.01.2016 at 10:06

    Vasilkov (у) — не будьте таким категоричним. ЖЕКівці провели чималу роботу по очистці міста від снігу. Це не залишилось поза увагою мешканців масиву, В/м, приватного сектора. Водії снігоприбиральної техніки та двірники зробили все, що змогли.

    • Голос Хитрячка 22.01.2016 at 00:59

      Если ранее, в былые годы, несчастных европейцев пугали призраком коммунизма, то сейчас, в период безобразного капитализма, доверчивым горожанам следует остерегаться призрака аферизма.

      Так, сегодня например, он (призрак) бродит по ЖЕКу. Вкрадчивым, ласковым голосом он пытается рассказать руководителям, как именно и кем особенно нужно управлять. Этого наказать, этой — премию, этих — уволить и т.д.

      Руководство просто зомбировано, слепо выполняет все прихоти призрака. Не знают парни про аферы с квартирами и материалами, не верят, что призрак мог забрать у сирот жилье, постоянно красть и нагло лгать о мнимых успехах на фронте ЖК проблем.

      Очень жаль, что темные силы рулят сейчас в Комбинате, за ними, к большому сожалению, не видно тяжелой, неблагодарной работы и растворяется основное предназначение ЖЕКа — приносить пользу людям.

Добавить комментарий

Имя *
E-mail *
Сайт

Это не спам.