Ось так «кишнули» Васильківську ТВК...

Поділитись:
FacebookVKOdnoklassnikiGoogle+

Виконання комісією забаганок деяких політичних крутіїв привело до її розпуску. Не всі зрозуміли, що часи в чомусь змінилися...

ПОСТАНОВА

м. Київ

2 жовтня 2020 року № 336

Про скаргу КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ “ЗА МАЙБУТНЄ”, зареєстровану в Центральній виборчій комісії 1 жовтня 2020 року за № 21-34-14224

До Центральної виборчої комісії 1 жовтня 2020 року надійшла скарга КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ “ЗА МАЙБУТНЄ”, суб’єктом оскарження в якій визначено Васильківську міську територіальну виборчу комісію Обухівського району Київської області (далі – Васильківська міська територіальна виборча комісія).

У скарзі суб’єкт звернення просить визнати протиправною бездіяльність Васильківської міської територіальної виборчої комісії щодо неприйняття рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації кандидата на посаду Васильківського міського голови Обухівського району Київської області (далі – Васильківський міський голова) Поповича В.Ф., висунутого КИЇВСЬКОЮ ОБЛАСНОЮ ОРГАНІЗАЦІЄЮ ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ “ЗА МАЙБУТНЄ”, а також зобов’язати вказану виборчу комісію розглянути документи, подані для реєстрації зазначеного кандидата на посаду Васильківського міського голови і прийняти рішення про його реєстрацію.

Свої вимоги суб’єкт звернення обґрунтовує тим, що 24 вересня 2020 року уповноваженим представником КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ “ЗА МАЙБУТНЄ” для реєстрації кандидата на посаду Васильківського міського голови, висунутого цією організацією партії, було подано до Васильківської міської територіальної виборчої комісії документи, передбачені статтею 224 Виборчого кодексу України (далі – Кодекс) (час прийняття 15 год 19 хв), що підтверджується відповідною довідкою. Водночас станом на 30 вересня 2020 року Васильківська міська територіальна виборча комісія не прийняла рішення ні про реєстрацію, ні про відмову в реєстрації кандидата. Таким чином, має місце бездіяльність з боку вказаної виборчої комісії.

На виконання частини п’ятої статті 70 Кодексу та пункту 8.6 Порядку розгляду скарг виборчими комісіями з виборів Президента України, народних депутатів України, місцевих виборів, затвердженого постановою Центральної виборчої комісії від 21 серпня 2020 року № 192 (далі – Порядок), копію скарги надіслано суб’єкту оскарження, якого повідомлено про можливість подати письмові пояснення по суті скарги.

До Центральної виборчої комісії електронною поштою 2 жовтня 2020 року з Васильківської міської виборчої комісії надійшли копії документів, поданих представником КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ “ЗА МАЙБУТНЄ” для реєстрації кандидата на посаду Васильківського міського голови Поповича В.Ф., висунутого цією організацією партії, а також пояснення за підписом голови вказаної виборчої комісії, згідно з якими станом на 1 жовтня 2020 року передбаченого Кодексом рішення щодо питання реєстрації зазначеного кандидата на посаду Васильківського міського голови Васильківською міською територіальною виборчою комісією не прийнято.

Відповідно до частини другої статті 3 Закону України “Про Центральну виборчу комісію” (далі – Закон) Комісія та її члени зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією України та законами України.

Згідно з частиною четвертою статті 14 Закону скарги, що стосуються виборів чи референдумів, подаються до Комісії в порядку та строки, встановлені законом про вибори чи законом про референдуми.

Порядок і строки подання та розгляду скарг, що стосуються місцевих виборів, а також вимоги до їх форми і змісту визначено розділом XI Кодексу.

Відповідно до частини сьомої статті 63 Кодексу постановою Центральної виборчої комісії від 21 серпня 2020 року № 192 затверджено Порядок.

Згідно з частиною другою статті 72 Кодексу, пунктом 10.3 Порядку перед розглядом скарги по суті виборча комісія вивчає скаргу для встановлення, чи подано її належним суб’єктом звернення зі скаргою, визначеним Кодексом; чи віднесено Кодексом розгляд скарги до повноважень виборчої комісії (належний суб’єкт розгляду скарги); чи дотримано суб’єктом звернення зі скаргою строки оскарження, встановлені Кодексом.

Відповідно до частини першої статті 65 Кодексу суб’єктом звернення до виборчої комісії зі скаргою, що стосується виборчого процесу, може бути, зокрема, місцева організація політичної партії – суб’єкт виборчого процесу місцевих виборів в особі її керівника.

Частиною першою статті 22 Кодексу визначено, що місцева організація політичної партії, яка висунула кандидатів на відповідних виборах, є суб’єктом виборчого процесу відповідних виборів.

Згідно з частинами першою, шостою, сьомою статті 66 Кодексу, пунктом 4.1, підпунктами 4, 6 пункту 4.3 Порядку скарга до виборчої комісії може бути подана суб’єктом звернення зі скаргою протягом двох днів після прийняття рішення, вчинення дії чи бездіяльності суб’єктом оскарження, за винятком випадків, зазначених у частинах другій і третій вказаної статті Кодексу. Строк подання скарги продовженню або поновленню не підлягає, крім випадку повторного подання скарги після усунення її недоліків не пізніше наступного дня після дня її повернення суб’єктом розгляду скарги без розгляду відповідно до частини першої статті 68 Кодексу. Днем подання скарги вважається день фактичного отримання скарги виборчою комісією.

Таким чином, скаргу подано належним суб’єктом з дотриманням встановленого Кодексом строку. 

Згідно з пунктом 2 частини третьої статті 65 Кодексу та підпунктом 1 пункту 3.1 Порядку до Центральної виборчої комісії може бути оскаржено бездіяльність територіальної виборчої комісії, яка встановлює результати відповідних місцевих виборів.

З огляду на висунуті у скарзі вимоги Центральна виборча комісія є належним суб’єктом розгляду скарги КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ “ЗА МАЙБУТНЄ” на бездіяльність Васильківської міської територіальної виборчої комісії.

Враховуючи викладене, у Комісії наявні підстави для розгляду скарги по суті.

Частиною третьою статті 32 Кодексу визначено, що виборчі комісії зобов’язані діяти на підставі, в межах повноважень та у спосіб, встановлені Конституцією України, Кодексом та законами України.

Відповідно до частин першої, другої статті 229 Кодексу кандидат на посаду міського голови реєструється відповідною міською виборчою комісією, за умови подання їй документів, передбачених статтею 224 Кодексу.

Подання документів до відповідної міської виборчої комісії для реєстрації кандидатів на посаду міського голови закінчується за тридцять днів до дня голосування.

Міська виборча комісія не пізніш як на п’ятий день з дня прийняття заяви про реєстрацію кандидата на посаду міського голови або заяви про самовисування та доданих до неї необхідних документів приймає рішення про реєстрацію відповідного кандидата або про відмову в його реєстрації (частина сьома статті 229 Кодексу).

Вичерпний перелік підстав, за яких територіальна виборча комісія відмовляє в реєстрації кандидата на посаду міського голови, визначено статтею 230 Кодексу.

Таким чином, Кодексом зобов’язано територіальну виборчу комісію прийняти документи стосовно реєстрації кандидата на посаду міського голови, розглянути їх та за результатами такого розгляду не пізніш як на п’ятий день прийняти одне з рішень: щодо реєстрації кандидата на посаду міського голови або відмови в реєстрації.

Як вбачається з наявних у Комісії матеріалів, КИЇВСЬКОЮ ОБЛАСНОЮ ОРГАНІЗАЦІЄЮ ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ “ЗА МАЙБУТНЄ” 24 вересня 2020 року до Васильківської міської територіальної виборчої комісії подано заяву про реєстрацію кандидата на посаду Васильківського міського голови на перших місцевих виборах 25 жовтня 2020 року Поповича В.Ф., висунутого на загальних зборах указаної організації політичної партії, які відбулися 23 вересня 2020 року, разом з доданими до неї документами, передбаченими статтею 224 Кодексу.

Зазначене підтверджується відповідною довідкою про прийняття документів від 24 вересня 2020 року № 63, складеною Васильківською міською територіальною виборчою комісією.

Враховуючи положення частини сьомої статті 229 Кодексу, Васильківська міська територіальна виборча комісія зобов’язана була не пізніше 29 вересня 2020 року прийняти постанову про реєстрацію або про відмову в реєстрації кандидата на посаду Васильківського міського голови на перших місцевих виборах 25 жовтня 2020 року Поповича В.Ф.

Однак, як вбачається зі змісту скарги, Васильківською міською територіальною виборчою комісією не було прийнято ані постанови про реєстрацію кандидата на посаду Васильківського міського голови Поповича В.Ф., ані про відмову в його реєстрації.

Зазначена обставина не спростовується документами та поясненнями, що були надані Васильківською міською виборчою комісією.

Неприйняття в установлений Кодексом строк Васильківською міською територіальною виборчою комісією рішення щодо реєстрації або відмови в реєстрації кандидата на посаду Васильківського міського голови Поповича В.Ф. указує на порушення нею вимог частини сьомої статті 229 Кодексу.

Виборча комісія приймає рішення про задоволення скарги в разі встановлення, що бездіяльність суб’єкта оскарження не відповідає законодавству про вибори (частина дев’ята статті 72 Кодексу, пункт 10.13 Порядку).

Таким чином, скарга в цій частині підлягає задоволенню.

Відповідно до пункту 1 частини десятої статті 72 Кодексу та підпункту 1 пункту 10.13 Порядку в разі задоволення скарги виборча комісія може прийняти рішення, яким визнати, зокрема, бездіяльність суб’єкта оскарження такою, що не відповідає вимогам законодавства (є протиправною), порушує виборчі права громадян, права та законні інтереси суб’єкта виборчого процесу.

Указані обставини дають підстави Комісії для висновку стосовно визнання такою, що не відповідає вимогам законодавства про вибори, бездіяльність Васильківської міської виборчої комісії, яка виявилась у неприйнятті в установлений Кодексом строк рішення про реєстрацію або про відмову в реєстрації кандидата на посаду Васильківського міського голови Поповича В.Ф., висунутого КИЇВСЬКОЮ ОБЛАСНОЮ ОРГАНІЗАЦІЄЮ ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ “ЗА МАЙБУТНЄ” на місцевих виборах 25 жовтня 2020 року, чим було порушено права суб’єктів виборчого процесу – місцевої організації політичної партії та зазначеного кандидата.

З огляду на викладене Комісія зауважує, що наслідком протиправної бездіяльності Васильківської міської територіальної виборчої комісії стало позбавлення суб’єкта виборчого процесу гарантованого Конституцією України та Кодексом права на участь у виборах.

Згідно з частинами першою, четвертою, восьмою статті 33, частиною першою статті 206 Кодексу територіальні виборчі комісії є постійно діючими колегіальними органами, що в межах своїх повноважень та в порядку, передбачених законами України, забезпечують організацію та проведення місцевих виборів.

Територіальні виборчі комісії діють на підставі, в межах повноважень та у спосіб, встановлені Конституцією України, Кодексом та законами України (частина третя статті 32 Кодексу).

Частиною другою статті 33, частиною першою статті 202 Кодексу передбачено, що Центральна виборча комісія є виборчою комісією вищого рівня для всіх виборчих комісій з усіх місцевих виборів.

Частиною першою статті 2 Закону встановлено, що Комісія в межах своїх повноважень забезпечує дотримання передбачених Конституцією України та законами України принципів і засад виборчого процесу, реалізацію виборчих прав громадян України, однакове застосування законодавства України про вибори на всій території України.

Відповідно до частини другої статті 1 Закону Комісія, зокрема, здійснює контроль за діяльністю виборчих комісій, які утворюються для організації підготовки та проведення виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів.

Центральна виборча комісія здійснює контроль за дотриманням законодавства України в частині прийняття у встановлені законом строки рішень з питань, пов’язаних з підготовкою і проведенням виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, депутатів місцевих рад, сільських, селищних, міських голів (пункт 3 частини першої статті 21 Закону).

Зазначені вище обставини свідчать про грубе порушення Васильківською міською територіальною виборчою комісією вимог Конституції України, Кодексу та законів України та вказують на неможливість належного виконання своїх обов’язків діючим складом комісії.

Згідно з частиною одинадцятою статті 36 Кодексу Виборча комісія за рішенням виборчої комісії вищого рівня зобов’язана розглянути на своєму засіданні питання, що належать до її повноважень, не пізніш як у триденний строк, але не пізніше дня виборів, а в день виборів, крім дільничної виборчої комісії, – невідкладно.

З огляду на викладене Центральна виборча комісія дійшла висновку, що вказане обумовлює задоволення вимоги КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ “ЗА МАЙБУТНЄ” в частині зобов’язання Васильківської міської виборчої комісії розглянути документи, подані для реєстрації кандидата на посаду Васильківського міського голови Поповича В.Ф.

Щодо вимоги зобов’язати Васильківську міську виборчу комісію прийняти рішення про реєстрацію кандидата на посаду Васильківського міського голови Поповича В.Ф., висунутого КИЇВСЬКОЮ ОБЛАСНОЮ ОРГАНІЗАЦІЄЮ ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ “ЗА МАЙБУТНЄ”, Комісія зауважує таке.

За змістом частини першої статті 32 Кодексу виборчі комісії діють як незалежні органи адміністрування виборчих процесів, які відповідно до своїх повноважень забезпечують здійснення визначених Конституцією України та Кодексом основних принципів виборчого права, засад виборчого процесу, реалізацію виборчих прав громадян України, підготовку та проведення виборів.

Ніхто не має права втручатися в діяльність виборчих комісій, зокрема у вирішення питань, віднесених до їхніх повноважень, крім випадків, передбачених законом (частина четверта стаття 32 Кодексу).

Виборча комісія приймає рішення про реєстрацію або про відмову в реєстрації кандидата на підставі вивчення та аналізу поданих документів.

Отже, указана вимога не підлягає задоволенню.

Також Комісія зазначає, що згідно з частиною третьою статті 208 Кодексу повноваження всього складу територіальної виборчої комісії можуть бути достроково припинені в установленому законом порядку виборчою комісією, яка сформувала (утворила) відповідну територіальну виборчу комісію, рішенням виборчої комісії вищого рівня з відповідних місцевих виборів або рішенням суду в разі одноразового грубого порушення чи систематичного порушення комісією Конституції України, Кодексу та законів України, невиконання рішень виборчої комісії вищого рівня.

За таких обставин Центральна виборча комісія вважає за необхідне встановити факт одноразового грубого порушення Васильківською міською територіальною виборчою комісією Конституції України, Кодексу та законів України і у зв’язку з цим достроково припинити повноваження всього складу цієї територіальної виборчої комісії.

При цьому Комісія дійшла висновку, що шляхом поновлення порушених прав суб’єкта звернення зі скаргою є зобов’язання Васильківської міської виборчої комісії після сформування її нового складу до 6 жовтня 2020 року повторно розглянути питання стосовно реєстрації кандидата на посаду Васильківського міського голови Поповича В.Ф., висунутого КИЇВСЬКОЮ ОБЛАСНОЮ ОРГАНІЗАЦІЄЮ ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ “ЗА МАЙБУТНЄ” на місцевих виборах 25 жовтня 2020 року.

Окремо Комісія вважає за необхідне звернути увагу Васильківської міської територіальної виборчої комісії на необхідність неухильного дотримання вимог законодавства в ході реалізації повноважень щодо підготовки і проведення місцевих виборів та організації своєї роботи.

Враховуючи викладене, відповідно до частин першої, третьої, четвертої статті 32, частини першої статті 33, частини одинадцятої статті 36, частини третьої статті 65, статті 69, частин сьомої – десятої статті 72, частин третьої, п’ятої статті 208, статей 224, 229 Виборчого кодексу України, Порядку розгляду скарг виборчими комісіями з виборів Президента України, народних депутатів України, місцевих виборів, затвердженого постановою Центральної виборчої комісії від 21 серпня 2020 року № 192, керуючись частиною другою статті 1, частиною першою статті 2, частиною другою статті 3, статтями 11 – 13, 17, 21 Закону України “Про Центральну виборчу комісію”, Центральна виборча комісія постановляє:

1. Скаргу КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ “ЗА МАЙБУТНЄ” задовольнити в частині визнання протиправною бездіяльність Васильківської міської територіальної виборчої комісії Обухівського району Київської області щодо неприйняття рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації кандидата на посаду Васильківського міського голови Обухівського району Київської області Поповича В.Ф. та зобов’язання Васильківської міської територіальної виборчої комісії Обухівського району Київської області розглянути документи, подані для реєстрації цього кандидата.

2. Визнати такою, що не відповідає вимогам законодавства про вибори, бездіяльність Васильківської міської виборчої комісії, що виявилась у неприйнятті в установлений Виборчим кодексом України строк рішення про реєстрацію або про відмову в реєстрації кандидата на посаду Васильківського міського голови Поповича В.Ф., висунутого КИЇВСЬКОЮ ОБЛАСНОЮ ОРГАНІЗАЦІЄЮ ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ “ЗА МАЙБУТНЄ” на місцевих виборах 25 жовтня 2020 року.

3. В частині вимоги зобов’язати Васильківську міську виборчу комісію Обухівського району Київської області прийняти рішення про реєстрацію кандидата на посаду Васильківського міського голови Поповича В.Ф., висунутого КИЇВСЬКОЮ ОБЛАСНОЮ ОРГАНІЗАЦІЄЮ ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ “ЗА МАЙБУТНЄ”, в задоволенні скарги відмовити.

4. Встановити факт одноразового грубого порушення Васильківською міською територіальною виборчою комісією Обухівського району Київської області Конституції України, Виборчого кодексу України та законів України.

5. Достроково припинити повноваження всього складу Васильківської міської територіальної виборчої комісії Обухівського району Київської області у зв’язку з одноразовим грубим порушенням нею Конституції України, Виборчого кодексу України та законів України.

6. Встановити, що місцеві організації політичних партій, за поданням яких до складу Васильківської міської територіальної виборчої комісії Обухівського району Київської області було включено осіб, повноваження яких достроково припинено цією постановою, можуть не пізніше 18 години 3 жовтня 2020 року подати до Центральної виборчої комісії кандидатури для включення до складу зазначеної виборчої комісії.

7. Зобов’язати Васильківську міську територіальну виборчу комісію Обухівського району Київської області після сформування її нового складу не пізніше 21 години 5 жовтня 2020 року повторно розглянути питання щодо реєстрації кандидата на посаду Васильківського міського голови Поповича В.Ф., висунутого КИЇВСЬКОЮ ОБЛАСНОЮ ОРГАНІЗАЦІЄЮ ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ “ЗА МАЙБУТНЄ” на місцевих виборах 25 жовтня 2020 року, прийняти рішення, передбачене частиною сьомою статті 229 Виборчого кодексу України, та невідкладно надіслати до Центральної виборчої комісії копію такого рішення.

8. Звернути увагу Васильківської міської територіальної виборчої комісії Обухівського району Київської області на необхідність неухильного дотримання вимог законодавства в ході реалізації повноважень щодо підготовки і проведення місцевих виборів та організації своєї роботи.

9. Копію цієї постанови надіслати КИЇВСЬКІЙ ОБЛАСНІЙ ОРГАНІЗАЦІЇ ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ “ЗА МАЙБУТНЄ” і Васильківській міській територіальній виборчій комісії Обухівського району Київської області.

10. Цю постанову оприлюднити на офіційному вебсайті Центральної виборчої комісії.

Голова Центральної виборчої комісії   О. ДІДЕНКО

Добавить комментарий

Имя *
E-mail *
Сайт

Это не спам.