Комунальний каламбур!

Поділитись:
FacebookVKOdnoklassnikiGoogle+

Дійство це, між іншим, по-своєму знаменне й десь навіть парадоксальне з кількох причин одразу. Перше, що спадає на думку, — це, звичайно, борги споживачів. За обсягами своєї заборгованості за комунальні послуги, як то утримання багатоквартирних будинків, гуртожитків, теплопостачання, водопостачання та водовідведення Васильківчани заслуговують на сумну пальму першості в Київській області серед інших міст з спорідненою кількістю населення. Але, незважаючи навіть на це, тепло в будинки міста, як і воду, хоч і з незначними перебоями, таки подають. Хоч наше місто сателіт міста Київ, але, як відомо, ми – не Київ, а Київ – не ми. Донині нас це рятувало, тож будемо сподіватися, що допоможе й надалі, незважаючи на мільйонні борги споживачів за послуги. Щоправда, наскільки довго опалення та водопостачання триватиме за таких умов – питання з дуже багатьма невідомими. Бо одне діло – запустити тепло восени, та подати воду, як то організувати прибирання вулиць та збирання сміття, а зовсім інше – підтримувати постачання послуги на гідному рівні, коли, з одного боку, споживачі, а з іншого – вимоги газотрейдерів припиняти роботу котелень, заводів з утилізації побутових відходів припинення приймання сміття, та електропостачальників відключення від електромереж комунальних підприємств, через купу неоплачених рахунків, та відсутність коштів на утримання основних засобів виробництва послуги, як і відсутність коштів на заміну зношених в щент запчастин мереж та обладнання.

Коли про це говориш з тепловиками, працівниками водоканалу чи постачальниками інших комунальних послуг, то вони лише похмурніють і розводять руками. Як, мовляв, буде, так і буде, якщо, звісно, споживачі не схаменуться і не розрахуються.

Що відбувається в місті з водопостачанням, і де «собака порилась», невідомо хіба що зовсім ледачому, або остаточно байдужому. Всі примхи існуючих мереж та їх стан відчуває на собі практично кожен хто отримує воду з міської мережі водогонів. Багато хто відчуває на собі колапс в сфері водовідведення та очистки побутових стоків, хоч на щастя висвітлення цих проблем вже зрушило їх вирішення з ступору, і сподіваюсь що ці процеси, під пильним наглядом суспільства вже не зупиняться. Але на жал є ще нерозгорнуті сторінки нашої «комуналки».

Слід згадати, – це «повернення каретки», тобто відновлення поділу повноважень з безпосереднього забезпечення тепловою енергією споживачів між «Васильківтепломережею» і ЖЕК в складі КП «ККП м. Василькова» до нинішнього року. Пояснбсь, кожне із цих комунальних підприємств має свою зону обслуговування, окрему від сусідської. Протім Законом України «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку, який набув чинності з 1 липня 2015 року, і яким було вирішено, що ЖЕК потрібно вивести з ринку надання безпосередніх послуг, а його споживачів передати управляючим компаніям. Але що від того отримає споживач?

«Ну й що?» – здивується хтось. А те, що відчуття від того, що відбудетьсяся це, хоч формально, а хоч і фактично, отримають всі мешканці багатоквартирних будинків, які знаходяться на балансі КП «ККП м. Василькова», якраз 15 жовтня, тобто саме в перший день офіційного запуску тепла в нашому місті (Добре, як все пройде відносно гладко, бо інакше частина міста може опинитися у підвішеному, а точніше сказати – у замерзлому стані. Утім, трапиться так, як трапиться, а з оцінками поки зачекаємо, давши старому-новому постачальникові послуг сповна виявити себе на цьому поприщі.

От і здається, що життя наше схоже на той каламбур: «спочатку жили ми бідно-бідно, а потім нас ще й облапали!»

Відповідальність – на постачальнику

Однак повернемося до початку опалювального сезону. У цей час завжди фіксуються численні збої в теплопостачанні, бо факт подачі тепла до будинку аж ніяк не говорить про те, що в кожній кімнаті кожної квартири буде тепло й затишно. З одного боку, слюсарі й сантехники бігають наввипередки, намагаючись скоріше запустити всім тепло, а з іншого – юрби незадоволених споживачів оббивають численні пороги, аби добитися, щоб у всіх їхніх кімнатах (а також дуже бажано й у ванній) батареї нарешті стали нехай не гарячими, але хоч теплими. І отут є одна цікава подробиця.

Хто пам'ятає – тому просто нагадаємо, а хто забув або не знав – того проінформуємо, що саме з початку цього місяця починаються дзвінки та скарги мешканців та споживачів до Васильків тепломережі про несвоєчасний запуск опалення, про неякісне постачання тепла до будинків, про невитравлене повітря зі стояків та розбалансованість температурного режиму в кожній окремо взятій квартирі та різницю в температурі кожного окремо взятого приладу опалення в одному житловому приміщенні. А працівники комунального підприємства постачальника послуги з теплопостачання направляють всіх скаржників з їх проблемами до ЖЕКу. і при цьому намагаються справно збирати кошти з недолугих платників за опалення не лише квартир, але й направляють платівки споживачам заопалення вбудованих допоміжних приміщень, сходових клітин, ліфтових шахт, підвалів та технічних поверхів!

Ми недаремно настільки докладно розповіли, хто саме нам подає тепло й кому саме зобов'язані платити за нього споживачі. У платіжках за опалення зазначений не ЖЕК, і буде зазначено не управителя, а саме тепломережу, яка з нас і одержує свої грошики, причому грошики чималенькі, з багатьма нулями,. Але якщо вони з нас стягують плату, то саме вони й зобов'язані опікуватися тим, щоб у наших будинках було тепло.

Тепер саме так на міському рівні має висуватиься вимога до тепловиків: якщо ви одержуєте гроші зі споживачів за тепло, то повинні й нести зобов'язання щодо того, аби це тепло дійшло не тільки до будинків, а й безпосередньо до квартир. А з ким тепловики стосовно цього розбиратимуться: висилати своїх сантехників, кооперуватися з жеківськими або наймати підрядну фірму для усунення неполадок – те кінцевого споживача хвилювати не повинно. Тому, що коли ви отримуєте гроші, то з вас і питатимуть за якість послуг.

Таким чином нині поставлено питання. До речі, поставлено дуже правильно, а то колись як було: до тепломережі телефонуєш – звертайтеся до ЖЕКу, бо то їхня парафія повітря травити, а до житловиків побіг – йдіть до тепломережі, це вона, мовляв, параметри не видає. Вирватися з цього замкненого кола людині ніяк не виходило. До сьогоднішнього дня, коли питання поставлено руба: ви, тепловики, одержуєте гроші – вам і відповідати за те, щоб ваша послуга дійшла до кінцевого споживача, неважливо, по яких мережах вона проходить.

Крига повинна скреснути.

Звичайно, у наших умовах такі підходи ще дивують, але вони наразі вже не в стадії експерименту, а стануть повсякденною практикою. Так як постановою №1198 від 3 жовтня 2007р «Про затвердження правил користування тепловою енергією» чітко визначено терміни:

межа балансової належності (відповідальності), яка є межею розподілу теплової мережі між теплопостачальною організацією і споживачем;

межа експлуатаційної відповідальності, якою є межа розподілу теплової мережі за ознакою договірних зобов’язань з експлуатації та утримання тих чи інших її ділянок або елементів, яка встановлюється за згодою сторін між теплопостачальною організацією та споживачем;

межа продажу теплової енергії, яка є ні що інше як сукупність точок теплової енергії мережі, обладнані вузлом обліку, на основі показів якого проводяться розрахунки за спожиту теплову енергію, або точка розподілу, визначена в договорі у разі відсутності такого вузла!

Визначена постанова в собі не містить жодного слова про ЖЕК, а лише оперує термінами «Постачальник теплової енергії» та термін «Споживач теплової енергії». А ще є термін «Договір»!

Цікаво, а хто з споживачів, як не читав, то хоч своїми очима бачив той загадковий твір?! А якщо хто й читав той договір, то чи існує в ньому таке поняття як ЖЕК що надає додаткову послугу як третя сторона в алгоритмі постачання тепла від постачальника споживачеві?!

І чи хтось з споживачів читав чудову постанову № 630 від 21 липня 2005р., «Про затвердження Правил надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення та типового договору про надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення» якою вміло оперують постачальники теплової, а саме ця постанова визначає в ст...32 що Виконавець зобов’язаний:
1) своєчасно надавати споживачу послуги в установлених обсягах, належної якості, безпечні для його життя, здоров'я та які не спричиняють шкоди його майну, відповідно до вимог законодавства та цих Правил;

2) інформувати споживача про адресу та номер телефону диспетчерської, аварійної або аварійно-диспетчерської служби (зазначаються в договорі і рахунках на сплату послуг, розміщуються на дошках оголошень в усіх під'їздах багатоквартирного будинку, а також на дошках оголошень, розташованих поблизу житлового будинку);
11) інформувати споживача протягом доби з дня виявлення недоліків у роботі внутрішньобудинкових інженерних систем та/або інженерного обладнання, що розташовані за межами багатоквартирного будинку або житлового будинку (у разі його особистого звернення -невідкладно), про причини та очікувану тривалість зупинення надання послуг або обмеження їх кількості, а також про причини порушення якісних показників надання послуг;

З вище викладеного витікає, що Тепломережа сама повинна інформувати споживача про зупинку подачі тепла і термінів усунення недоліків, а не Аварійна служба сторонньої організації, нехай навіть комунальної!
І нарешті, саме тепломережа зобов’язана травити повітря з внутрішньо будинкових мереж після аварійної зупинки теплопостачання, на що чітко вказує зазначена постанова в ст...
17) своєчасно проводити за власний рахунок роботи з усунення виявлених несправностей, пов'язаних з отриманням послуг, що виникли з його вини;

Також беруть мене сумніви, що при приватизації свого житла, яке в свій час було комунальним, або купівлі такого приватного житла в багатоквартирних будинках, хтось хоч оком проглянув Закон України «Про приватизацію державного житлового фонду», зокрема що визначає стаття 10 Утримання приватизованих квартир (будинків), житлових приміщень у гуртожитках
1. Утримання приватизованих квартир (будинків), житлових приміщень у гуртожитках здійснюється за рахунок коштів їх власників згідно з Правилами користування приміщеннями жилих будинків та прибудинкових територій, які затверджуються Кабінетом Міністрів України, незалежно від форм власності на них.

2. Власники квартир багатоквартирних будинків та житлових приміщень у гуртожитку є співвласниками допоміжних приміщень у будинку чи гуртожитку, технічного обладнання, елементів зовнішнього благоустрою і зобов'язані брати участь у загальних витратах, пов'язаних з утриманням будинку і при будинкової території відповідно до своєї частки у майні будинку чи гуртожитках. Допоміжні приміщення (кладовки, сараї і т. ін.) передаються у власність квартиронаймачів безоплатно і окремо приватизації не підлягають.

3. Власники квартир багатоквартирних будинків, житлових приміщень у гуртожитках можуть створювати об'єднання співвласників багатоквартирного будинку відповідно до закону.
Керуючись чинним законодавством України споживач має майже безмежні права, але лише при умові сумлінного виконання своїх обов’язків, про які споживач практично завжди забуває, які в собі передбачають своєчасну, та у повному обсязі, сплату за отримані послуги від підприємств комунального господарства, так як ці господарства направлені на якісне надання послуги споживачеві по державним зарегульованим розцінкам, в іншому випадку Ми, люди втратимо свою комунальну власність, зруйнувавши її своїми ж руками, не сплачуючи за її утримання, і отримаємо послугу від «Приватного ефективного власника» яку ми з вами отримуємо на сьогодні від приватних енергетичних та газових компаній по ринковим цінам, та з безпрецедентними відключеннями від постачання послуги, й захмарними цінами за підключення до них.

Також спробую нагадати усім споживачам, що підключення до мереж якими послуга постачається відбувається лише на підставі виготовленого та затвердженого в законний спосіб проекту, а користування послугою відбувається лише на підставі попередньо оплаченої послуги підтвердженням чого є чек про оплату, або завірений двосторонній договір між постачальником послуги та споживачем з визначенням умов взаємовідносин, і якщо споживач такого договору на постачання послуги не має, то навіть при наявності проекту з під єднання до мережі, якою постачається послуга, постачання послуги споживачеві може бути припинено без попередження про те, якщо така послуга не оплачена постачальникові попередньо. І те що на сьогодні такі дії з відєднання споживачів від послуги комунальними підприємствами не проводяться, то це лише питання часу, до отримання відповідних судових рішень, що до неплатників.

Але стартувати колись треба. Колись потрібно дати рішучий, хоч і не останній бій загальному невігластву, і визначивши відповідальних розірвати нарешті коло комунальної розпусти.

Отже, крига скресла і комунальників, як і споживачів, за їхнім бажанням чи за його відсутності, але таки повернуть обличчям одне до одного. Бо не лише комунальна галузь має повсякчас слугувати потребам споживача, але вона існує лише коштами цього споживача, і якість надання цих послуг прямо пропорційна до внесків сплачених самим споживачем на утримання кожної з комунальних галузей.

Далі публікація боргів по кожному з будинків за спожиті послуги:

Тепло:

Квартплата:

Водопостачання та водовідведення: ……………………

Дирекція КП «Комбінат комунальних підприємств м. Васильків»

Комунальний каламбур!: 3 комментария

  1. Прохожий 26.02.2016 at 22:33

    Чому КП ККП м.Васильків не виконує свої зобов"язання відносно добросовістних споживачіх їхніх послуг, а все спихує на неплатників. Чому не подає до суду на боржників? А керівному складу слід зменшити зарплату до розміру бюджетників або песнсіонерів, тоді все буде по чесному.

  2. Приблуда 27.02.2016 at 15:33

    Для прохожего!

    Так можно говорить не зная сегодняшней ситуации!

    1 Замучаются в судах с разбирательством порядка 1000 дел!

    2 Даже если будет решение суда в пользу ккп то замучаетесь получить эти деньги.

    3 Будешь стоять на коленях у исполнительной слубы годами ожидая своих денег.

    Так что все это очень долгоиграющая тема.

    А теперь шутка. Не платят потому, что собирают деньги на поездки в Европу по безвизовому режиму.

  3. Елена 21.04.2016 at 09:24

    О!!!!! Как я рада, что люди стали вдумываться, за что они платят и читать законы, а не верить ,,бабе Гале,, с жека или теплосети. Я могу провести полный легбез по этому поводу. Я с теплоэнерго судилась, выиграла и наверно единственная на добровольных началах не захотела платить по тарифу, года 4 назад ( который потом и аннулировали). А город поддерживает тепловиков. Мня теплосеть ,,просили,, заплатить , по уже анулированому тарифу, за отопление и горячую воду, а потом пройти долгую процедуру возврата денег. В этой процедуре и рассмотрение возврата денег, за разницу тарифов, на комиссии миськрады. При чем тут город. И постановление так написано было, что я читая раз ,10 не сразу поняла,, перлы оборотов, теплосети. А в статусе но 2014 год было написано, что балансовое разграничение потребителей и теплосети на Наружной стене здания. Я если я Вам скажу, что есть на законодавчем уровне, 2 тарифа за тепло. Один на ТЕПЛОВУЮ ЭНЕРГИЮ, а второй на центральное отопление и горячую воду. Я могу днями говорить об ЖКХ. А новый закон ,,особливості здійснення управління..., это не закон для людей- это ,,оборутки,,. Благодаря этому закону будет разделена сфера влияния ЖКХ и будет новый бизнес, в котором можно ни чего не делать и каждую секунду получать прибыль, с каждого метра, куба и т. д. Чего стоит обзац в прикінцевих положеннях к этому же закону. Нас, как потребителей НЕТ, от нашего имени выступает частная структура — управитель и госадминистрация. А мы, потребители коммунальных услуг имеем и другие обязательства как собственники квартир — со собственники своего дома. И по обязательствам сособствеников дома МЫ и только Мы содержим совместное имущество, внутренние сети и сами их ремонтируем.

Добавить комментарий

Имя *
E-mail *
Сайт

Это не спам.